Friday, 17 August 2012

Sekarang sy nak cuba tetaskan telor angsa pulak dengan menggunakan mesin penetas yg saya telah buat ni....moga telor angsa ni akan menetas dengan selamatnye.....   :-)

Monday, 13 August 2012

 anak2 ayam yg keluar dari mesen penetas dah 12 ekor.....nampak sihat2 jer


Thursday, 2 August 2012

Beberapa personel Ladang


Stok itik pun ade lah sikit...... dan sepasang ayam belanda


Gengster ladang tengah buat perancangan aktiviti tuk esok........


Ketua Gangster ladang.......

Generasi ke 2

Kelahiran anak2 ayam generasi kedua (umur 3 hari)

Tuesday, 31 July 2012

Jika ada Ayam berjambul di kepala maka bentuk ayam tersebut semasa kecil adalah macam ni.....


Mesin Penetas Telor Buat Sendiri

Dengan rasa rendah hati sy muat turun mesin penetas telor yg sy dah buat supaya rakan2 yang lebih berpengalaman dapat memberi tunjuk ajar demi kesempurnaan mesin sy ini. Sy amat mengalu-alukan tunjuk ajar dari pembaca semua.

 Peti Ais yg telah rosak sy jadikan incubator

 Thermostat Jaeger untuk mengaturkan suhu 

 Kipas mini 240 Volt bagi merata kan kadar suhu didalam inkubator

 Sy gunakan tray peti ais yg sediada yg telah dibuat lubang dan diletakan thermometer bagi memantau suhu

 Sy gunakan dua lampu panjang sebagai sumber panas


 Kelahiran ank ayam yg pertama..... Yeah...   :-)